Exemplaire Signé.
Tournant son objectif vers son propre quartier, perché entre les étendues de Los Angeles et la vallée de San Fernando, Emily Shur adopte la figure du photographe ambulant, concentrant son regard sur cet endroit familier dans lequel elle encadre précisément des surfaces, Les couleurs et la lumière dans un véritable plaisir de composition, où les formes se répondent avec un humour discret. Sunshine Terrace est le portrait d’un lieu vu à travers un regard légèrement incliné, légèrement détourné, se régalant des détails et des bizarreries rencontrés lors d’une navigation donnant de l’importance à la serendipité.
Emily Shur est une éminente photographe de beaux-arts, éditoriale et publicitaire qui vit actuellement à Los Angeles. Son travail a été présenté dans des publications telles que The New York Times Magazine, The New Yorker, National Geographic et Time Magazine et elle a publié sa première monographie, Super Extra Natural, en 2017. Elle a été exposée à la National Portrait Gallery de Londres, au Museum of Fine Arts de Houston, au Hirshhorn Museum, à l’ICP, au Smithsonian Museum of American History et est conservée dans la collection permanente du Whitney Museum of American Art. Sunshine Terrace est sa première publication avec Deadbeat Club.
Signed Copy.
Turning her lens towards her own neighborhood, perched between the expanses of Los Angeles and the San Fernando Valley, Emily Shur adopts the figure of the walking photographer, focusing her gaze on this familiar place in which she precisely frames surfaces, colors and light in a true compositional pleasure, where forms respond to each other with a discreet humor. Sunshine Terrace is a portrait of a place seen through a slightly slanted, slightly diverted gaze, delighting in the details and oddities encountered during a navigation giving prominence to serendipity.
Emily Shur is a prominent fine-art, editorial and advertising photographer, currently living in Los Angeles. Her work has been featured in publications such as The New York Times Magazine, The New Yorker, National Geographic, and Time Magazine and she published her first monograph, Super Extra Natural, in 2017. She has been exhibited at London’s National Portrait Gallery, the Museum of Fine Arts Houston, Hirshhorn Museum, ICP, The Smithsonian Museum of American History, and is held in the permanent collection of the Whitney Museum of American Art. Sunshine Terrace is her first publication with Deadbeat Club.