Leo Goldstein : East Harlem ; The Postwar Years

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Pendant environ 70 ans, les photographies de Leo Goldstein à East Harlem sont restées pour la plupart intactes et invisibles. Les tirages de gélatine argentée ont été catalogués en 2016, et une sélection est rassemblée ici pour la première fois. Les photographies ont été prises sur un certain nombre d’années, à partir de 1949 lorsque Goldstein était un membre de la Photo League.

Le corpus East Harlem, édité par Régina Monfort, représente un ajout important et unique à l’histoire photographique de New York. Comme il n’existe pas de négatifs, il était particulièrement important de préserver les images sous forme de livre et de les rendre accessibles au public.

Les images sélectionnées reflètent les années d’après-guerre dans la communauté d’East Harlem, qui se développait dans un univers culturel de la vie portoricaine aux États-Unis. Des familles se rassemblant sur des porches, aux enfants à leurs stations de cirage, aux jeunes qui jouent au ballon dans les rues, aux affiches sur les murs du quartier, les images de Leo Goldstein de East Harlem offrent une fenêtre sur le paysage socio-économique, culturel et politique de l’époque ; édité par Régina Monfort et produit en collaboration avec Naomi Goldstein, préface de Juan Gonzalez, introduction de A.D. Coleman, photos en n.b.

“[In the 1960s we] spawned our own group of activist photographers, people like Frank Espada, Hiram Maristany, and Michael Abramson, who chronicled in their work militant and bold new images of East Harlem and of Puerto Rican life in America. But. . . We now know that there was Leo Goldstein, a solitary photo artist of the 1950s who trained his lens on this heroic but little-known community of migrants. We who lived through those years in East Harlem can assure you, his lens was truer than any of the news articles, movies, or books of the era, and we are all enriched by the work he left behind.” –Juan González, from the Preface

For some 70 years, Leo Goldstein’s East Harlem body of work remained mostly untouched and unseen. The silver gelatin prints were catalogued in 2016, and a selection is gathered here for the first time. The photographs were taken over a number of years, beginning in 1949 when Goldstein was a member of the Photo League.

The East Harlem corpus, edited by Régina Monfort, represents an important and unique addition to the photographic history of New York City. Because there are no negatives in existence, it was of particular importance to preserve the images in book form and make them available to the public.

The selected images reflect the postwar years in the East Harlem community, which would grow into a center of Puerto Rican culture and life in the U.S. From the families portrayed gathering on stoops, to the kids at their shoeshine stations, to youths playing ball in the streets, to posters on neighborhood walls, Goldstein’s images of East Harlem provide a window into the socio-economic, cultural, and political landscape of the time.

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Informations complémentaires

Etat du livre Neuf
ISBN 13 9781576879306
Photographe

Ville

Auteur(s)

,

Editeur

Date d'édition

Poids 1200 g
Dimensions 23 × 28 cm
Nombre de pages 160 pages
Reliure Relié
Langues anglais