Terry O’Neill : Bond ; the definitive collection

Photographe O'Neill Terry
Terry O’Neill a eu sa première chance de photographier Sean Connery en tant que James Bond dans le film Goldfinger. À partir de ce moment, l’association d’O’Neill avec Bond a été faite : un héritage durable qui s’est perpétué jusqu’à l’ère de Daniel Craig. C’est O’Neill qui a capturé des photos coquines et coquines de […]

Lire la suite

69,00

En stock

Terry O’Neill a eu sa première chance de photographier Sean Connery en tant que James Bond dans le film Goldfinger. À partir de ce moment, l’association d’O’Neill avec Bond a été faite : un héritage durable qui s’est perpétué jusqu’à l’ère de Daniel Craig.

C’est O’Neill qui a capturé des photos coquines et coquines de Connery sur le plateau, et c’est O’Neill qui a piégé le super-suave Roger Moore dans Live and Let Die. Ses images de Honor Blackman comme Pussy Galore sont également importantes, célébrant le rôle vital des femmes dans le monde de James Bond. Mais ce sont les photos décontractées de Terry O’Neill, prises sur le plateau, d’un Connery espiègle se promenant dans les casinos de Las Vegas ou Roger Moore dansant sur un lit avec la co-star Madeline Smith qui montrent l’autre côté de l’espion le plus reconnaissable du monde.

Terry O’Neill ouvre ses archives pour donner aux lecteurs – et aux téléspectateurs – la chance d’entrer dans le monde éblouissant de James Bond. Des images somptueuses en couleur et en noir et blanc sont complétées par des aperçus d’O’Neill, ainsi qu’une série d’essais originaux sur le monde de James Bond par le cinéaste James Clarke, un acteur de longue date de la BAFTA, et des entrevues récemment réalisées avec un certain nombre d’acteurs figurant dans les photographies d’O’Neill.

Terry O’Neill CBE was one of the world’s most collected photographers, with work hanging in national art galleries and private collections worldwide. From presidents to pop stars, he has photographed the frontline of fame for over six decades. No other photographer has embraced the span of fame to such an extent, capturing the icons of our age from Winston Churchill to Nelson Mandela, from Frank Sinatra and Elvis to Amy Winehouse, Audrey Hepburn and Brigitte Bardot.

James Clarke is the author of numerous books on and about the world of film, including The Pocket Essentials: Steven Spielberg, The Virgin Film Guide: War Films, The Virgin Film Guide: Coppola, Bodies in Heroic Motion: The Cinema of James Cameron and The Year of the Geek. Clarke writes for Little White Lies and has been published in Empire, Moviescope, Sci Fi Now, 3D World and 3D Artist.

Terry O’Neill was given his first chance to photograph Sean Connery as James Bond in the film Goldfinger. From that moment, O’Neill’s association with Bond was made: an enduring legacy that has carried through to the era of Daniel Craig.

It was O’Neill who captured gritty and roguish pictures of Connery on set, and it was O’Neill who framed the super-suave Roger Moore in Live and Let Die. His images of Honor Blackman as Pussy Galore are also important, celebrating the vital role of women in the James Bond world. But it is Terry O’Neill’s casual, on-set photographs of a mischievous Connery walking around the casinos of Las Vegas or Roger Moore dancing on a bed with co-star Madeline Smith that show the other side of the world’s most recognizable spy.

Terry O’Neill opens his archive to give readers – and viewers – the chance to enter the dazzling world of James Bond. Lavish color and black and white images are complemented by insights from O’Neill, alongside a series of original essays on the world of James Bond by BAFTA-longlisted film writer, James Clarke; and newly-conducted interviews with a number of actors featured in O’Neill’s photographs.

Poids 2600 g
Dimensions 29 × 33 cm
EAN

9781788840729

Photographe

Ville

Editeur

Date d'édition

ISBN 9781788840729
Langue(s) anglais
Nombre de pages 252
Reliure Relié