Aperture N° 250 : We Make Pictures in Order to Live

« We Make Pictures in Order to Live » explore la relation entre la photographie et la narration à travers les générations et les régions. Mettant en vedette des histoires visuelles qui éclairent la vie quotidienne, ce numéro évoque la regrettée et célèbre écrivaine Joan Didion, qui a déclaré : « Nous nous racontons des histoires pour vivre. » “We Make Pictures in Order to Live” explores the relationship between photography and storytelling across generations and geographies. Featuring visual stories that illuminate daily life, this issue evokes the late, celebrated writer Joan Didion, who declared, “We tell ourselves stories in order to live.”

Lire la suite

Rupture de stock

Être averti si le livre est à nouveau en stock



Ce printemps, le magazine Aperture présente « We Make Pictures in Order to Live » (Nous faisons des photos pour vivre), un numéro qui fait un clin d’œil à la regrettée écrivaine Joan Didion et qui examine la relation entre la photographie et la narration. « Nous vivons entièrement, surtout si nous sommes des écrivains », écrit Didion dans son essai emblématique « L’album blanc », « par l’imposition d’une ligne narrative sur des images disparates, par les « idées » avec lesquelles nous avons appris à figer la fantasmagorie mouvante qui est notre expérience réelle. » Débordant d’histoires visuelles qui excitent, surprennent et illuminent la vie quotidienne, ce numéro demande comment les photographes créent et interrogent les récits, et présente de nouvelles œuvres de Bieke Depoorter, un profil de Nick Waplington par Alistair O’Neill, ainsi que des articles sur Adraint Bereal et Charles « Teenie » Harris.

This spring Aperture magazine presents “We Make Pictures in Order to Live” an issue that nods to the late, celebrated writer Joan Didion and looks at photography’s relationship to storytelling. “We live entirely, especially if we are writers,” Didion writes in her iconic essay “The White Album,” “by the imposition of a narrative line upon disparate images, by the ‘ideas’ with which we have learned to freeze the shifting phantasmagoria which is our actual experience.” Brimming with visual stories that excite, surprise, and illuminate daily life, this issue asks how photographers create and question narratives, and features new work by Bieke Depoorter, a profile of Nick Waplington by Alistair O’Neill, as well as features on Adraint Bereal and Charles “Teenie” Harris.

SUMMARY

Front

Agenda
Sharjah Biennial, Ming Smith, Georgia O’Keeffe, Evelyn Hofer

Timeline
David Campany on the many lives of a famous Walker Evans portrait

Viewfinder
Elianna Kan on photography in Ukraine before the Russian invasion

Dispatches
Andrew Russeth on the changing cityscapes of Seoul

Studio Visit
Tiffany Lambert on Rosalind Fox Solomon and her downtown New York loft

Backstory
Max Pearl on a long-overdue retrospective of Darrel Ellis’s experimental images

Curriculum
Alessandra Sanguinetti on Fernando Pessoa, Sally Mann, and the political art of David Wojnarowicz

Words

Editors’ Note: We Make Pictures in Order to Live

The Afterimage of Joan Didion
An iconic writer’s relationship with photography by Brian Dillon

Conversations with Pictures
How chance encounters drive Bieke Depoorter’s collaborative storytelling by Thessaly La Force

Histories from Below
Nick Waplington revisits three decades of subcultural studies by Alistair O’Neill

Mythic Worlds
Folklore and fantasy in the work of Eikoh Hosoe by Lena Fritsch

The Edges of Memory
Charles “Teenie” Harris’s midcentury portrait of Black culture in Pittsburgh by Tiana Reid

Poids 850 g
Dimensions 23.5 × 30.5 cm
Auteur(s)

Date d'édition

EAN

9781597115476

Editeur

ISBN 9781597115476
Langue(s) anglais
Nombre de pages 136
Reliure Broché