Tucson
-
The Archive 25 : Lee Friedlander ; American Monuments
Livre Epuisé / Out of Print Book.
Exemplaire avec usures du temps et marque d’étagère sur la tranche de queue.
Copy with time wear and shelf mark on the tail slice.
Fondée en 1976, The Archive est une revue consacrée à la recherche menée dans les archives et les collections d’écrits du Center for Creative Photography (CCP) à l’Université de l’Arizona. The Archive ont cherché à mettre en évidence des documents bien connus et rarement vus des collections du CCP, ainsi qu’à examiner la pratique de la recherche archivistique elle-même. CCP détient la première collection de recherche des beaux-arts et des archives photographiques américains, favorisant la recherche créative, le dialogue et l’appréciation de l’influence culturelle durable de la photographie.
Established in 1976, The Archive is a journal devoted to research conducted in the archives and fine print collections of the Center for Creative Photography (CCP) at the University of Arizona. The Archive has sought to highlight both well-known and rarely seen material from CCP’s collections, as well as to examine the practice of archival research itself. CCP holds the premiere research collection of American photographic fine art and archives, promoting creative inquiry, dialogue, and appreciation of photography’s enduring cultural influence.
-
The Archive 17 : Andreas Feininger ; Early Work
Livre Epuisé / Out of Print Book.
Exemplaire avec usures du temps et marque d’étagère sur la tranche de queue.
Copy with time wear and shelf mark on the tail slice.
Fondée en 1976, The Archive est une revue consacrée à la recherche menée dans les archives et les collections d’écrits du Center for Creative Photography (CCP) à l’Université de l’Arizona. The Archive ont cherché à mettre en évidence des documents bien connus et rarement vus des collections du CCP, ainsi qu’à examiner la pratique de la recherche archivistique elle-même. CCP détient la première collection de recherche des beaux-arts et des archives photographiques américains, favorisant la recherche créative, le dialogue et l’appréciation de l’influence culturelle durable de la photographie.
Established in 1976, The Archive is a journal devoted to research conducted in the archives and fine print collections of the Center for Creative Photography (CCP) at the University of Arizona. The Archive has sought to highlight both well-known and rarely seen material from CCP’s collections, as well as to examine the practice of archival research itself. CCP holds the premiere research collection of American photographic fine art and archives, promoting creative inquiry, dialogue, and appreciation of photography’s enduring cultural influence.
-
The Archive 23 : Labyrinths; essays on using archives
Livre Epuisé / Out of Print Book.
Exemplaire avec usures du temps et marque d’étagère sur la tranche de queue.
Copy with time wear and shelf mark on the tail slice.
Fondée en 1976, The Archive est une revue consacrée à la recherche menée dans les archives et les collections d’écrits du Center for Creative Photography (CCP) à l’Université de l’Arizona. The Archive ont cherché à mettre en évidence des documents bien connus et rarement vus des collections du CCP, ainsi qu’à examiner la pratique de la recherche archivistique elle-même. CCP détient la première collection de recherche des beaux-arts et des archives photographiques américains, favorisant la recherche créative, le dialogue et l’appréciation de l’influence culturelle durable de la photographie.
Established in 1976, The Archive is a journal devoted to research conducted in the archives and fine print collections of the Center for Creative Photography (CCP) at the University of Arizona. The Archive has sought to highlight both well-known and rarely seen material from CCP’s collections, as well as to examine the practice of archival research itself. CCP holds the premiere research collection of American photographic fine art and archives, promoting creative inquiry, dialogue, and appreciation of photography’s enduring cultural influence.
-
Todd Hido : One Picture Book Two #34 ; Untitled #2319-B-DMF
Édition Limitée numérotée sur 500 exemplaires.
Limited Edition numbered on 500 copies.
Avec un Tirage Couleur Signé (12,2 x 15,3cm).
With a Colour Signed Print (12,2×15,3cm).
Cette deuxième contribution de Todd Hido à notre One Picture Book Two série, Untitled #2319-B-DMF, comprend un dépliant, 16×20 pouces reproduction d’une image que Todd Hido a faite en 1999 : une maison rurale au crépuscule, entouré d’arbres en silhouette contre un ciel bleu.
this Todd Hido’s second contribution to our One Picture Book Two series, Untitled #2319-B-DMF, comprises a fold-out, 16×20-inch reproduction of an image Hido made in 1999: a rural house at dusk, surrounded by trees in silhouette against a blue sky.
-
Nadezda Nikolova : One Picture Book Two #33 ; Elemental Forms
Édition Limitée numérotée sur 500 exemplaires.
Limited Edition numbered on 500 copies.
Avec un Tirage Noir & Blanc Signé (12,8 x 10,2 cm).
With a Black & With Signed Print (4×5 inch).
-
Mark Steinmetz : One Picture Book Two #32 ; Bent Tree
Édition Limitée sur 500 exemplaires.
Exemplaire Artist’s Proof.
Avec un tirage (17,5 x 12,5) Noir & Blanc Signé.
-
Unspeakable ; The Collected Lyrics of Joe Henry, 1985-2020
Imprimé sur papier d’art mat naturel, et relié en tissu vert profond avec une reliure quart noir, Unspeakable est publié dans une première édition de 1000 exemplaires.
Printed on natural matte art paper, and bound in deep green cloth with a black quarter binding, Unspeakable is published in a first edition of 1,000 copies.
-
Bob Kolbrener : California
California présente 60 planches de photographies en noir et blanc prises entre 1968 et 2019.
Cette première édition est limitée à 1000 exemplaires.California features 60 plates of black-and-white photographs taken between 1968 and 2019.
This first edition is limited to 1,000 copies. -
Jo Ann Callis : One Picture Book Two #30 ; Black Sun
Édition Limitée sur 500 exemplaires.
Exemplaire Artist’s Proof.
Avec un tirage (12,5 x 17,5) Noir & Blanc Signé.
-
Pablo Ortiz Monasterio : One Picture Book Two #29 ; Peyote
Édition Limitée sur 500 exemplaires.
Exemplaire Artist’s Proof.
Avec un tirage (12,5 x 17,5) couleur Signé.
-
Joana Choumali : One Picture Book Two #31 ; Ça va aller
Édition Limitée sur 500 exemplaires.
Exemplaire Artist’s Proof.
Avec un tirage (12,5 x 12,5) Couleur Signé.
-
Mark Neville : Stop Tanks With Books ; Call for Action
Nouvelle édition / New edition.
Le photographe britannique Mark Neville a déménagé de Londres à Kiev, en Ukraine, en 2021.
British artist Mark Neville moved home and studio from London to live in Kyiv, Ukraine, in 2021.
-
Richard Rothman : Redwood Saw
Cette étonnante monographie est une tentative ambitieuse de représenter la culture, les gens et le paysage de Crescent City, et, par extension, le moment américain actuel.
This stunning monograph is an ambitious attempt to represent the culture, people, and landscape of Crescent City, and, by extension, the current American moment.
-
Mark Neville : Stop Tanks With Books ; Call for Action
Pour la Nouvelle édition, Cliquez ici.
For the new edition, Link here.
Livre Épuisé / Out of Print Book
Exemplaire Neuf / Copy New
Seulement 750 exemplaires sont disponibles pour une diffusion commerciale.
Only 750 copies are available for commercial distribution internationally.
Depuis 2015, Neville documente la vie en Ukraine, avec des sujets allant des vacanciers sur les plages d’Odessa, aux communautés roms à la frontière hongroise, aux pratiquants et aux clubbers de Kiev, aux civils et aux soldats qui vivent en première ligne dans l’est de l’Ukraine.
-
Lebohang Kganye : One Picture Book Two #27 ; Ke Lefa Laka / Her-Story ; 2
Édition numérotée sur 500 exemplaires.
Avec un tirage (12,5 x 17,5) couleur Signé.
Ke Lefa Laka Volume 2 is limited to 500 numbered copies, each including a 5×7 inch original print that has been signed by the artist.
-
Lebohang Kganye : One Picture Book Two #26 ; Ke Lefa Laka / Her-Story ; 1
Édition numérotée sur 500 exemplaires.
Avec un tirage (12,5 x 17,5) couleur Signé.
Ke Lefa Laka Volume 1 is limited to 500 numbered copies, each including a 5×7 inch original print that has been signed by the artist.
-
Kikuji Kawada : One Picture Book Two #25 ; Mask
Édition numérotée sur 500 exemplaires.
Avec un tirage (12,5 x 17,5) noir et blanc Signé.
Mask is limited to 500 numbered copies, each including a 5×7 inch original print that has been signed by the artist.
-
Kenro Izu : Fuzhou ; The Forgotten Land
Limitée à seulement 1 000 exemplaires, cette remarquable monographie comprend soixante et onze photographies de Kenro Izu, de beaux imprimés sur papier d’art mat et reliés en lin vert foncé. Le livre et le texte qui l’accompagne, avec des essais en chinois, en japonais et en anglais de l’artiste et de M. Madong Ma, sont insérés dans un coffret en bois et en planche personnalisé.
Limited to only 1,000 copies, this remarkable monograph comprises seventy one photographs by Kenro Izu, beautiful printed on matte art paper and bound in dark green linen. The book and accompanying text inset, with essays in Chinese, Japanese and English by the artist and Mr. Madong Ma, are housed in a custom wooden and board slipcase.
-
Todd Hido : Outskirts
Cette nouvelle édition remasterisée de Outskirts est limitée à 3000 exemplaires.
This new, remastered edition of Outskirts is limited to 3,000 copies.
-
Michael Kenna : Northern England 1983-1986
Exemplaire Signé / Signed Copy.
Michael Kenna est né dans la petite ville industrielle de Widnes, dans le nord-ouest de l’Angleterre. Le plus jeune de six enfants, Kenna a grandi dans une famille pauvre, ouvrière et catholique irlandaise. Il a fréquenté une école de séminaire pendant sept ans avec l’intention de devenir prêtre, après quoi il a étudié à la Banbury School of Art et plus tard au London College of Printing, avant de déménager aux États-Unis à la fin des années soixante-dix.
Michael Kenna was born in the small industrial town of Widnes in northwest England. The youngest of six children, Kenna grew up in a poor, working-class, Irish-Catholic family. He attended a seminary school for seven years with the intention of becoming a priest, after which he studied at the Banbury School of Art and later at the London College of Printing, before moving to the USA in the late seventies.