Les photos de Graham, prises entre 1979 et 2019, nous emmènent dans les coulisses de Frank au travail — sur place pour son film Candy Mountain de 1987, photographiant Allen Ginsberg, inspectant les fiches de contact — et dans sa vie privée, riant avec sa femme June Leaf, explorant une boutique d’occasion, même réparer le toit de son studio de Bleecker Street. Candides et spontanées, les images de Graham sont souvent arrangées en séquences filmiques qui créent un sentiment d’événements se déroulant en temps réel. Encadrées de notes nostalgiques (de Graham ainsi que du romancier et scénariste Rudy Wurlitzer) et d’une introduction de Ai Weiwei (un autre ami de Graham du Lower East Side dans les années 1980 et 1990), ces images forment un portrait intime et original de Robert Frank. Une figure centrale tant dans la photographie de Graham que dans l’histoire du médium.
Graham’s photos, made between 1979 and 2019, take us behind the scenes of Frank at work—on location for his 1987 film Candy Mountain, photographing Allen Ginsberg, inspecting contact sheets—and into his private life: laughing with his wife June Leaf, exploring a thrift shop, even fixing the roof of his Bleecker Street studio. Candid and spontaneous, Graham’s images are often arranged in filmic sequences that create a sense of events unfolding in real time. Framed by nostalgic notes (by Graham as well as novelist and screenwriter Rudy Wurlitzer) and an introduction by Ai Weiwei (another of Graham’s friends from the Lower East Side in the 1980s and ’90s), these images form an intimate and original portrait of Robert Frank, a central figure both in Graham’s photography and the history of the medium.