Il y a vingt ans, Charles H. Traub abandonna toute prétention de chercher des thèmes et des sujets spécifiques dans ses errances photographiques autres que pour faire des ‘taradiddles’, embrassant pleinement l’image numérique qui est toujours remise en question pour son potentiel supplémentaire et inhérent de distorsion. Ironiquement, la juxtaposition spirituelle et sardonique des images de Charles H. Traub, ne sont qu’une question de cadrer ses découvertes – ici, là et partout.
Ce volume est une collection de bagatelles qui deviennent des questions de réflexion sociale remarquables lorsque Charles H. Traub les photographie – « For me, serendipity, coincidence and chance are more interesting than any preconceived construct of our human encounters. » (Charles H. Traub) – en plus d’une centaine d’images, Traub semble avoir saisi les incongruités communes d’une société globale ; postface de David Campany, photos en couleurs.
Twenty years ago Traub abandoned all pretense of trying to find specific themes and subjects in his photographic wanderings other than to make Taradiddles, embracing fully the digital image which is always questioned for its further and inherent potential for distortion.
Ironically, the witty and sardonic juxtaposition of Traub’s images, are only a matter of framing his discoveries – here, there and everywhere. This volume is a collection of trifles that become matters of remarkable social commentary when Traub photographs them – “For me, serendipity, coincidence and chance are more interesting than any preconceived construct of our human encounters.” (Charles H. Traub) – in a hundred plus images Traub seems to have captured the common incongruities of a global society.