In 2014 Cristina de Middel became involved with the photographic archive of the newsmagazine Alerta and began to work with the idea of exploring the different languages of violence and the role played by photography in this entire area. She made drawings of 200 different photographs and added dialogue to them, as if they were comic strips. The dialogues have been composed out of the lyrics of Mexican ranchera songs, which in the name of love and passion celebrate actions and reactions of a rather untender nature. The three elements have combined to create a book that invites us to reexamine the content we are exposed to and to identify the violence concealed beneath ac-cepted codes. This is a sort of reflection that is needed, especially in Mexican society, so that the limits of the acceptable can be analyzed objectively and their real impact understood. (Note de l’éditeur) ; Dessin et photos d’archive en noir et blanc.
Cristina de Middel : Cucurrucucu
Lire la suite
44,00€
En stock
Poids | 800 g |
---|---|
Dimensions | 17 × 24 cm |
EAN | 9788416282654 |
Photographe | |
Ville | |
Editeur | |
Date d'édition | |
ISBN | 9788416282654 |
Langue(s) | anglais, espagnol |
Nombre de pages | 416 |
Reliure | Broché |
SKU: | 26792 |
---|---|
Rayons | Photographes, Reportage & Photojournalisme |
Tags: | Cadavre, Criminalité, Dessin, Femme photographe, Mexique, Mort, Noir et blanc, Photographe espagnol |
Plus de livre de ce photographe
-
Cristina de Middel : Sharkification
Exemplaire Signé / Signed Copy.
1ère édition tirée à 1500 exemplaires / 1st edition of 1500 copies.
Sharkification parle des « favelas » et de la stratégie du gouvernement brésilien pour tenter de les contrôler pendant la Coupe du monde de football en impliquant des unités armées. Cela a créé une militarisation des communautés, où soudainement tout le monde devient suspect. La métaphore du requin vise à expliquer la dynamique en place. « J’ai utilisé la comparaison avec un monde sous-marin pour imaginer que les favelas sont un récif corallien où il y a des prédateurs… » Alors que la plupart des photojournalistes essaient de jouer avec les sentiments, Cristina de Middel utilise l’humour, qui semble être une façon plus intelligente de regarder les choses et qui aide les gens à devenir plus curieux.
Sharkification is about the “favelas” and the Brazilian government’s strategy to attempt to control them during the soccer World Cup by involving armed units. It created a militarisation of the communities, where suddenly everybody becomes a suspect. The shark metaphor aims to explain the dynamics into place. “I used the comparison with a submarine world to imagine that the favelas are a coral reef where there are predators…” When most of the photojournalists keep trying to play with feelings, Cristina de Middel uses humour, which seems to be a more intelligent way to look at things and that helps people becoming more curious.
-
Cristina de Middel and Lorenzo Meloni : The Kabuler
Exemplaire Signé par Cristina de Middel / Copy Signed by Cristina de Middel
Un magazine unique intitulé « The Kabuler » par les photographes Magnum Cristina de Middel et Lorenzo Meloni. Accompagné d’essais, d’interviews et d’histoires, The Kabuler présente une image nuancée de l’Afghanistan, dans laquelle ils n’ont pas hésité à s’éloigner des sujets légers et de l’humour.
A one-off magazine entitled ‘The Kabuler’ by Magnum photographers Cristina de Middel and Lorenzo Meloni. Accompanied by essays, interviews, and stories, The Kabuler presents a nuanced image of Afghanistan, in which they have not shied away from light-hearted subjects and humour.
-
Cristina de Middel : Session / Sessione / Sessiun
Le projet fait partie d’un projet multimédia (comprenant une exposition et un documentaire) qui célèbre le 175e anniversaire de la Constitution suisse 2023.
The project is part of a multimedia project (including exhibition and a documentary) that celebrates the 175th anniversary of the Swiss Constitution 2023.
-
Cristina de Middel : Voyage vers le centre du monde
Publié à l’occasion de l’exposition aux Rencontres d’Arles du 1er juillet au 25 août 2024.
Une épopée fantastique aux côtés des migrants d’Amérique centrale, avec lesquels la photographe a voyagé pendant près de dix ans. Ponctué de trois récits d’hommes racontant leur terrible périple, l’ouvrage contient des images d’archives et des clichés d’objets trouvés dans le désert, présentant le Mexique sous une nouvelle lumière.
-
Cristina de Middel : Valparaíso
1ère édition tirée à 300 exemplaires / 1st edition of 300 copies.
Livre broché présenté dans une pochette en carton / Paperback book presented in a cardboard pouch.
Cette publication est le résultat de la résidence de création photographique réalisée par Cristina de Middel dans le cadre du FIFV 2020.
Esta publicación es el resultado de la residencia de creación fotográfica realizada por Cristina de Middel en el marco del FIFV 2020.
-
Cristina de Middel and Bruno Morais : Midnight at the Crossroads
Cristina De Middel et Bruno Morais ont passé 3 ans à suivre le chemin de l’Esù et à construire un document qui vient en réaction à l’avancée des églises évangéliques en Afrique et en Amérique du Sud qui conteste la survie d’un patrimoine culturel en voie de disparition qui ajoute une contribution substantielle à la non-version officielle de l’histoire.
Cristina De Middel and Bruno Morais have spent 3 years following the path of Esù and building a document that comes as a reaction to the advance of Evangelical churches accross Africa and South America that is challenging the survival of an endangered cultural heritage that adds some substantial input to the very much needed non-official version of History.