Livre Épuisé
Exemplaire État Neuf.
Au cours des huit dernières années, Lori Nix (née en 1969) a créé des environnements modèles méticuleusement détaillés, puis les a photographiés – des lieux dans une ville fictive qui célèbrent la culture, les connaissances et l’innovation modernes. Mais ses monuments de civilisation sont abandonnés, dans un état de ruine où la nature a commencé à repeupler les espaces. «Je suis fasciné, peut-être même un peu obsédé, par l’idée de l’apocalypse. En plus de mes expériences d’enfance en grandissant avec des catastrophes naturelles au Kansas, j’ai également regardé des films sur les catastrophes dans les années 1970. Chacune de ces expériences a grandement influencé mon travail photographique. Nix se considère comme une «fausse photographe de paysage» et passe des mois à construire les espaces complexes avant de les photographier. Comme l’écrivait le critique Sidney Lawrence dans Art in America: «Curieusement attachants, terrifiants et souvent extrêmement plausibles, [les tableaux de Nix] nous poussent à réfléchir sur le fait que, qu’on le veuille ou non, notre sort est incertain.» ; essai de Barbara Pollack, photos en couleurs.
Over the past eight years, Lori Nix (born 1969) has created meticulously detailed model environments and then photographed them–locations within a fictional city that celebrate modern culture, knowledge and innovation. But her monuments of civilization are abandoned, in a state of ruin where nature has begun to repopulate the spaces. “I am fascinated, maybe even a little obsessed, with the idea of the apocalypse. In addition to my childhood experiences growing up with natural disasters in Kansas, I also watched disaster flicks in the 1970s. Each of these experiences has greatly influenced my photographic work.” Nix considers herself a “faux landscape photographer” and spends months building the complex spaces before photographing them. As critic Sidney Lawrence wrote in Art in America: “Oddly endearing, terrifying and often electrifyingly plausible, [Nix’s tableaux] prod us to ponder the fact that, like it or not, our fate is uncertain.” ; essay by Barbara Pollack.
Lori Nix has received many honors, including a 2010 and 2004 New York Foundation for the Arts Individual Artist Grant. Her work has been exhibited throughout the country and is represented in the permanent collections of the Smithsonian American Art Museum, Washington, DC; Museum of Fine Arts, Houston, Texas; George Eastman House, Rochester, New York; Spencer Museum of Art, University of Kansas, Lawrence, Kansas; among others.