Quelque part, cette image du corbeau portant une pièce dans son bec pourrait même être signe d’un espace de confort essentiel pour quelqu’un.
Shinjuku Lost Child sont des photographies prises par le photographe coréen Seung-woo Yang de Tokyo au cours des années 1998 à 2006, montrant le caractère vivant et l’énergie vibrante des gens et du quartier de Kabukicho à Shinjuku. Apportant la conscience de soi et une présence au-delà de l’objectif de Seung-woo Yang, et du temps juste avant et après, ces photographies exciteront l’imagination du spectateur. Le gouverneur de Tokyo a annoncé la campagne de nettoyage de Kabukicho en 2004, qui vise à transformer le quartier en une ville « sûre » pour tous. Qu’est-ce qui restera définitivement inchangé de cet endroit? -texte de l’éditeur.
“En marchant de la sortie Est de la station Shinjuku vers Kabukicho, mon cœur commence à battre. Kabukicho révèle le désir humain. Je l’adore.
J’ai dormi sur du carton dans la rue, sous des néons, et c’était bon. J’étais sorti du système et je me voyais différemment. Le matelas en carton est parfait pour quand j’ai des ennuis.” – Seung-woo Yang
Walking from the East exit of Shinjuku station towards Kabukicho, my heart begins to pound. Kabukicho reveals human desire. I adore it.
I slept on cardboard on the street, under neon, and it felt good. I was out of the machine and I saw myself differently. The cardboard bed is perfect for when I get into trouble. -Seung-woo Yang
Somewhere the crow flies carrying a coin in its beak could even be an essential place of comfort to someone.
Shinjuku Lost Child are photographs taken by Tokyo-based Korean photographer Seung-woo Yang during the years 1998 to 2006, depicting the vivid character and vibrant energy of the people and the district of Kabukicho in Shinjuku. Bringing awareness of both the self and a presence beyond Yang’s viewfinder, and of time just before and after, these photographs will excite the imagination of the viewer. The Governor of Tokyo announced the ‘Clean up Kabukicho Campaign’ in 2004, aiming to transform the district into a “safe” town for all to enjoy. What will definitely remain unchanged of this place? -Statement from publisher
Exposed men and women. Exposed sex and violence. Kids running and playing around. Photographs that exposed them. Seung-woo Tang looks into the gentleness and weakness inside them. He photographs like cannon balls flying towards the hearts of people whom he wants to photograph. -Kazuo Kitai
He could not forget the enervating excitment that he had known as a teenager and was drawn back again and again to taste this same thrill as photographer in the street of Kabukicho. -Mark Pearson