New York

  • David Alekhuogie : A Reprise

    Dans « A Reprise », David Alekhuogie remixe les photographies de l’art africain de Walker Evans, provoquant des questions opportunes sur la paternité et l’authenticité.

    In A Reprise, David Alekhuogie remixes Walker Evans’s photographs of African art, provoking timely questions about authorship and authenticity.

    “Alekhuogie gives Evans’s images new life, pasting them onto three-dimensional structures, replacing their white backgrounds with bright textiles from Nigeria and east Africa, and setting some of them on makeshift plinths—delivery boxes, or a biography of James Baldwin.”—Financial Times

    65,00
  • Vik Muniz : On Photography, Mind, and Matter

    Dans ce volume de la série The Photography Workshop, Vik Muniz offre son éclairage sur la pensée créative et le fait de voir le familier d’une manière nouvelle et surprenante.

    In this volume of The Photography Workshop Series, Vik Muniz offers his insight into thinking creatively and seeing the familiar in new and surprising ways.

    29,00
  • Coreen Simpson : A Monograph ; A Vision & Justice Book

    L’enquête complète d’une force créative singulière qui entrelace la photographie, le design et les explorations de l’identité.

    The comprehensive survey of a singular, creative force who interweaves photography, design, and explorations of identity.

    65,00
  • Frank S. Matsura ; Iconoclast Photographer of the American West

    Une collection captivante de portraits d’Amérindiens par le photographe japonais du début du XXe siècle Frank S. Matsura présente l’histoire rarement racontée de son travail et de sa vie personnelle unique.

    A captivating collection of Native American portraiture by early 20th-century Japanese photographer Frank S. Matsura frames the rarely told story of his work and unique personal life.

    44,00
  • Jamel Shabazz : Drama & Flava

    « Le Drama est l’attitude et le Flava est le style »-Jamel Shabazz.

    “The Drama is the attitude and the Flava is the style,”-Jamel Shabazz.

    Le célèbre photographe Jamel Shabazz, auteur du best-seller de livres photo hip-hop Back in the Days, est le photographe de référence pour les décors et la création de styles pour des films (Planet B-Boy), des séries épisodiques (Harlem, Luke Cage) et des pages mode pour des magazines et sites aux États-Unis, en Europe et en Asie. Pour la première fois, une ligne directe est tracée entre le travail révolutionnaire de Shabazz (le style et la mode de la fin des années 1970 jusqu’au début des années 1990) à travers son récent travail éditorial pour Vogue, The New York Times, DAZED, The New Yorker, W Magazine, Cultured Magazine, Brooklyn Magazine, The Art Newspaper, et bien d’autres. C’est Drama & Flava.

    Acclaimed photographer Jamel Shabazz of best-selling hip-hop photo book Back in the Days is the go-to set and fashion styling photographer for films (Planet B-Boy), episodic series (Harlem, Luke Cage), and fashion spreads for magazines and sites from the U.S., Europe, and Asia. For the first time ever, a direct line is drawn between Shabazz’s groundbreaking early work (the styling and fashion of the late 1970s through the early 1990s) through his recent editorial work for Vogue, The New York Times, DAZED, The New Yorker, W Magazine, Cultured Magazine, Brooklyn Magazine, The Art Newspaper, and many more. This is Drama & Flava.

  • Nat Ward : Ditch ; Montauk New York, 11954

    Les photographies intemporelles de Nat Ward de la plage la plus célèbre de Montauk, Ditch Plains, racontent des histoires brutes de ce que nous sommes lorsque la plage est une scène : des êtres sensuels, des créatures sociales, des acteurs dramatiques, ceux qui veulent et souhaitent être désirés, ceux qui regardent et ceux qui souhaitent être regardés. Présentant quarante-neuf photographies panoramiques, Ditch : Montauk, New York, 11954 se complait dans un endroit où le plaisir est primordial, les divisions disparaissent et tout le monde est invité à entrer ensemble sur le sable et le regard, aussi impoli que cela puisse être. Le musicien légendaire Rufus Wainwright et son mari Jörn Weisbrodt ainsi que l’écrivain Wayne Koestenbaum contribuent par des textes sincères.

    Nat Ward’s timeless photographs of Montauk’s most famous beach, Ditch Plains, tell the naked, unedited stories of who we are when the sand is a stage: sensual beings, social creatures, dramatic actors, those who want and wish to be wanted, those who look, and those who wish to be looked at. Featuring forty-nine panoramic photographs, Ditch: Montauk, New York, 11954 revels in a place where pleasure is paramount, divisions disappear, and everyone is welcome to crowd in together on the sand and stare, however impolite it may be. Legendary musician Rufus Wainwright and his husband Jörn Weisbrodt as well as writer Wayne Koestenbaum contribute heartfelt essays.

  • Arnold Newman’s Magazine World ; Building Icons

    Une présentation richement illustrée de la carrière créative du célèbre portraitiste, documentariste et expérimentateur que l’on trouve fréquemment dans les pages de Life, Look et Harper’s Bazaar.

    A richly illustrated presentation of the creative career of the acclaimed portraitist, documentarian and experimentalist frequently found in the pages of Life, Look and Harper’s Bazaar.

    Publié à l’occasion de l’exposition à la Art Gallery of Ontario à Toronto (Canada) du 18 octobre 2023 au 21 janvier 2024 et au Museum Hanmi à Samcheong (Corée) du 29 novembre 2024 au 23 mars 2025.

    Published on the occasion of the exhibition at Art Gallery of Ontario at Toronto (Canada) from October 18, 2023 to January 21, 2024 and at Museum Hanmi at Samcheong (Korea) from November 29, 2024 to March 23, 2025.

    50,00
  • Adrienne Salinger : Teenagers in their bedrooms

    La nouvelle édition de la série toujours pertinente d’Adrienne Salinger sur les adolescents des années 1980 et 90 dans leurs chambres.

    The new edition of Adrienne Salinger’s ever-relevant series of 1980s and ’90s teenagers in their bedrooms.

    Les chambres contiennent le passé, le présent et l’avenir ; elles sont des sites de transformation continue. La culture populaire et la mode changent et recyclent continuellement. Alors que des objets spécifiques de décoration changent au fil du temps, les chambres d’adolescents restent des sanctuaires privés : des espaces pour expérimenter en toute sécurité pendant une période de la vie où l’on forme et exprime des identités en constante évolution.

    Bedrooms contain the past, the present and the future; they are sites of continual transformation. Popular culture and fashion continually change and recycle. While specific objects of decor change over time, teenagers’ bedrooms are still private sanctuaries: spaces for safely experimenting during a time in life when one is forming and expressing ever-evolving identities.

  • Patrick Demarchelier

    Un nouveau portrait époustouflant du photographe de mode légendaire, célèbre pour ses clichés emblématiques de la mode, expose maintenant une mine d’images jamais vues auparavant—chacune à couper le souffle et pleine de surprises, révélant une gamme extraordinaire de talent.

    A stunning new portrait of the legendary fashion photographer, famed for his iconic fashion shots, now exposes a trove of never-before-seen images—each one breathtaking and full of surprises, revealing an extraordinary range of talent.

    165,00
  • Richard Avedon : In the American West

    Un maître de la photographie de mode et d’art américaine se consacre à la capture — dans une série de portraits photographiques — des cowboys, des manœuvres, des vagabonds, des joueurs, des filles de bar et autres qui caractérisent l’expérience occidentale moderne.

    A master of American fashion and art photography turns his artistry to capturing–in a series of photograph portraits–the cowboys, roustabouts, drifters, gamblers, bar girls, and others who characterize the modern Western experience.

    Publié pour la première fois par Abrams en 1985 en conjonction avec l’exposition révolutionnaire au musée Amon Carter de Fort Worth, au Texas, le livre est maintenant disponible dans cette édition luxueuse du 40e anniversaire.

    First published by Abrams in 1985 in conjunction with the groundbreaking exhibition at the Amon Carter Museum in Fort Worth, Texas, the book is now available in this lush 40th anniversary edition.

  • Joseph Rodríguez : Flesh Life ; Sex in Mexico City

    « Esprit, chair : à la fin la même quête, née d’une économie et d’une identité en ruine. Le signe le plus évident est la prolifération de la prostitution, une « sortie » de ce qui a toujours existé, mais furtivement. Le gouvernement a officiellement admis qu’il est impossible de freiner le commerce du sexe ; Mexico n’est pas occupée à démanteler les femmes et les hommes qui travaillent, mais à formuler des directives juridiques et sanitaires pour les travailleurs du sexe.—— Rubén Martinez

    “Spirit, flesh: in the end the same quest, born of a crumbling economy and identity. The single most apparent sign is the proliferation in prostitution, an ‘outing’ of what has always existed, but furtively. The government has officially admitted that it is impossible to rein in the sex trade; Mexico City is not busy busting working women and men, but formulating legal and health guidelines for sex-workers.” —Rubén Martínez

    39,00
  • Edward Weston : The Flame of Recognition ; Sixtieth Anniversary Edition

    Soixante ans après sa publication, The Flame of Recognition continue d’offrir un aperçu inégalé de l’esprit, de la vie et du travail d’une icône du vingtième siècle.

    Sixty years after its publication, The Flame of Recognition continues to offer unmatched insight into the mind, life, and work of a twentieth-century icon.

    Cet ouvrage, édité pour la première fois en 1965, rassemble un ensemble d’images et des extraits d’écrits de Weston. Son intention est, selon ses propres mots, « de présenter clairement mes sentiments envers la vie, avec la beauté photographique ».

    39,00
  • Irving Penn : Archæology

    Livre Épuisé.

    Exemplaire Neuf.

    Publié à l’occasion de l’exposition à la Pace/MacGill Gallery à New York du 28 octobre 2010 au 15 janvier 2011.

  • Richard Misrach : Cargo

    Inquiétantes, rares et indéniablement belles, les images de Richard Misrach offrent une méditation opportune sur l’impact profond du commerce mondial sur l’environnement.

    Eerie, sparse, and undeniably beautiful, Richard Misrach’s images offer a timely meditation on the profound impact of global trade on the environment.

    95,00
  • Carrie Mae Weems : The Heart of the Matter

    Regard critique sur l’esprit et le regard d’une artiste renommée pour son travail sur l’histoire, l’identité et le pouvoir.

    Critical insight into the mind and eye of an artist renowned for her work investigating history, identity, and power.

    78,00
  • Thandiwe Muriu : Camo

    Camo, par la photographe Thandiwe Muriu, est la première publication à chroniquer le travail de cette artiste internationale, célébrant les portraits vibrants qu’elle crée et qui combinent textiles culturels et idéologies de la beauté. Thandiwe Muriu nous emmène dans un voyage coloré et réfléchi à travers son monde en tant que femme vivant dans le Kenya moderne alors qu’elle réinterprète les portraits africains contemporains.

    Camo, by photographer Thandiwe Muriu, is the first publication to chronicle the work of this international artist, celebrating the vibrant portraits she creates that combine cultural textiles and beauty ideologies. Thandiwe Muriu takes us on a colorful, reflective journey through her world as a woman living in modern Kenya as she reinterprets contemporary African portraiture.

  • Devin Allen : Baltimore

    Un livre de photos retraçant la dernière décennie de la communauté noire de Baltimore et leur lutte pour la justice raciale, à travers le prisme d’un Devin Allen local qui a pris de l’importance en 2015, lorsque sa photographie du soulèvement de Baltimore qui a suivi la mort de Freddie Gray aux mains de la police a été publiée sur la couverture du magazine Time.

    A photobook chronicling the past decade of Baltimore’s Black community and their fight for racial justice, through the lens of a local Devin Allen rose to prominence in 2015, when his photograph of the Baltimore uprising that followed the death of Freddie Gray at the hands of police was published on the cover of Time magazine.

    Ce livre, récompensé par le prix du livre Gordon Parks Foundation / Steidl 2023, comprend plus de 100 photographies de Devin Allen, couvrant 2015 à 2023, dont beaucoup n’ont jamais été publiées auparavant. Conçu comme un récit personnel sur ce que Devin Allen a appelé « la texture de nous », le livre englobe des portraits formels, des images de manifestations et des scènes de rue.

    This book, awarded the 2023 Gordon Parks Foundation / Steidl Book Prize, includes more than 100 of David Allen’s photographs, spanning 2015–2023, many of them never published before. Conceived as a personal narrative about what Allen has called “the texture of us,” the book encompasses formal portraits, images of protests and street scenes.

    45,00
  • Gordon Parks : Herklas Brown and Maine, 1944

    La chronique de Gordon Parks sur la petite ville du Maine anticipe ses images profondes des droits civiques et de l’inégalité. En janvier 1944, Gordon Parks (1912-2006) a photographié Herklas Brown – le propriétaire d’un magasin général et d’une station-service Esso à Somerville, dans le Maine.

    Gordon Parks’ chronicle of small-town Maine anticipates his profound images of civil rights and inequality In January 1944, Gordon Parks (1912-2006) photographed Herklas Brown-the owner of a general store and Esso gas station in Somerville, Maine.

    58,00
  • Russell Lee : A Photographer’s Life and Legacy

    Russell Lee, contemporain de Walker Evans et Dorothea Lange, émerge aujourd’hui de l’ombre comme l’un des photographes documentaires les plus influents de l’histoire américaine.

    Russell Lee, a contemporary of Walker Evans and Dorothea Lange, now emerges from the shadows as one of the most influential documentary photographers in American history.

  • Gordon Parks : Pastor E. F. Ledbetter and the Metropolitan Missionary Baptist Church, 1953

    Le premier article que Gordon Parks a écrit et photographié est reconstitué à travers des images inédites, des fiches de contact, du matériel éphémère et le manuscrit original de Parks.

    The first feature article that Gordon Parks both wrote and photographed is reassembled through previously unseen images, contact sheets, ephemeral material and Parks’ original manuscript.

    58,00