Brad Temkin attire l’attention sur la beauté visuelle et écologique de la transformation de l’eau, en montrant les structures et les processus auxquels la plupart des gens ne pensent même pas. La plupart des eaux de ruissellement sont considérées comme des déchets; pourtant, plus de 700 villes récupèrent et réutilisent les eaux usées et les eaux pluviales au moyen de réseaux d’égouts unitaires, les recyclant à des fins agricoles et même pour l’eau potable. Comme nous imitons la nature et séparons les impuretés comme les boues, le sel ou les produits chimiques, une transformation se produit. Brad Temkin pense qu’il importe peu de savoir ce que chaque structure est vraiment, ou si l’eau dans ses images est pure ou du déchet. Il est plutôt attiré par l’étrangeté de ces formes et le sens déformé de l’échelle. Au-delà de la simple description, il embrasse le paysage abstrait et parfois surréaliste de la transformation de l’eau ; entretien par Anne Wilkes Tucker, photos en couleurs.
Brad Temkin brings attention to the visual and ecological beauty of the transformation of water, by showing the structures and processes that most people do not even think about. Most storm water runoff is considered waste; yet more than 700 cities reclaim and re-use wastewater and storm water with combined sewer systems, recycling it for agricultural uses and even drinking water. As we mimic nature and separate the impurities like sludge or salt or chemicals, a transformation occurs. Temkin believes it matters less what each structure really is used for, or whether the water in his pictures are pure or waste. He is drawn instead to the strangeness of these forms and the distorted sense of scale. Moving beyond mere description, he embraces the abstract and at times surreal landscape of water transformation.
ABOUT THE PHOTOGRAPHER :
Brad Temkin is a Chicago-based photographer and teaches photography at Columbia College Chicago. His work can be found in the permanent collections of the Art Institute of Chicago, Milwaukee Art Museum, Amon Carter Museum of American Art, Museum of Fine Arts, Houston, Akron Art Museum, and Museum of Contemporary Photography, Chicago, among many others. His images have been featured in Aperture, Black & White Magazine, TIME, and European Photography. Temkin received a Guggenheim Fellowship for this work, which will also coincide with an exhibition at Field Museum, Chicago, 2019.