Livre Epuisé / Out of Print Book.
Exemplaire avec usures du temps et marque d’étagère sur la tranche de queue.
Copy with time wear and shelf mark on the tail slice.
Dans ce numéro de The Archive, Terence Pitts, conservateur et bibliothécaire du Centre, a sélectionné un portfolio d’images de Paul Anderson à partir d’une collection de plus de 400 photographies. Il a également écrit un essai qui explore les conflits personnels et professionnels de l’artiste qui était une figure centrale dans le mouvement picturaliste controversé en Amérique. Publié en même temps que ce numéro des Archives est un guide de la Collection Paul Anderson qui illustre toutes ses estampes logées au Centre et une longue bibliographie des écrits par et sur lui. -Extrait de la déclaration du directeur des Archives, no 18.
In this issue of The Archive, Terence Pitts, curator and librarian of the Center, has selected for publication a portfolio of images by Paul Anderson from a collection of over 400 photographs. He has also written an essay that explores the personal and professional conflicts of the artist who was a central figure in the controversial Pictorialist movement in America. Published concurrently with this issue of The Archive is a guide to the Paul Anderson Collection that illustrates all of his prints housed at the Center and a lengthy bibliography of writings by and about him. -From the director’s statement for the Archive, no. 18.
Contents :
– Director’s Statement by James Enyeart
– Paul Lewis Anderson, A Life in Photography by Terence R. Pitts
– Portfolio : A Paul Anderson Portfolio
– Acquisitions January-March 1982 compiled by Sharon Denton
– From the Archives: Stefan Moses by Sharon Denton
Les Archives s’intitulaient The Center for Creative Photography pour ses treize premiers numéros, et étaient périodiquement complétées par une série de guides.
The Archive was called The Center for Creative Photography for its first thirteen issues, and was periodically supplemented by a Guide Series.